Kan jag få a-kassa mellan praktik och studier?

Hej!

Jag har under året praktiserat på ett arkitektkontor, mitt kontrakt går ut i slutet av juni och min arbetsgivare har tyvärr ingen möjlighet att förlänga kontraktet på grund av rådande situation. Till hösten kommer jag att fortsätta studierna.

Är det möjligt för mig att få a-kassa, förutsatt att jag uppfyller kraven i övrigt, under juli och augusti? Det vill säga månaderna då jag varken arbetar eller studerar.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • För att få svar på din fråga om möjlighet till ersättning från arbetslöshetskassa så vänder du dig direkt till Akademikernas Erkända Arbetslöshetskassa www.aea.se

    Mvh
    Jeanette Liljebäck
    Jeanette Liljebäck Administratör
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.