visar fel tider

Hej!

När man kollar buss och tåg tider, när de kommer inkommande och avgående bussar och tåg från "avgångar" tex centralen. Så visar den ibland fel tider. Tex om de står att de är 5 minuter kvar innan bussen kommer så kan den redan stå på hållplatsen. Varför visar den fel? Och kan de lösas på något sätt? Uppdateras inte tiderna realtid? Eller?

Fabian

Kommentarer

  • Hej,

    tyvärr kan jag inte svara på det då all trafikdata kommer från SL, jag vet att deras system tidvis har haft problem och vissa tider under avgångar har släpat efter. I de flesta fall så ska den visa realtid om det står tid kvar till avgång t.ex 5 min, står det ett klockslag visas tid efter tidtabell.

    SL har ett kundforum här på Kundo där de kan ge ett mer utförligt svar.

    Johan Berg Nilsson