Visa korrekt avgångstider

Kan jag stänga av funktionen i appen som föreslår när jag bör gå till stationen?

När man söker resan "Min position" - "Solna" så visas flertalet avgångar i en lista. Tiderna som visas är inte tågets avgångar utan när appen beräknar att jag borde börja gå för att hinna.
Detta trots att jag står på stationen. Tiden blir då väldigt missvisande ifall jag behöver en översikt över när tågen går.

I detta fall säger appen initialt att resan avgår 10 minuter innan den faktiskt gör det villet helt enkelt stället rymmer.

Kan man stänga av funktionen som gör att appen gissar min gånghastighet och istället visar den faktiska tiden som jag blr vara på tåget!

Mvh

Bifogad fil:

Simon

Kommentarer

  • Hej Simon,

    jag ändrade detta nyligen till att visa tider inklusive gång för start och mål. Generellt så tycker jag att det ger en bättre överblick men det blir missvisande när man är på eller väldigt nära stationen. Speciellt när gångvägen inte kan beräknas korrekt.

    Ska överväga att gå tillbaka vad vi hade tidigare men även testa om vi kan detektera att vi är ju nära en station och på så sätt ta bort de första benen i resultatet här.

    Jag gör det redan idag i vissa fall, t.ex vid byten då sträckan är relativt kort.

    Tack!

    Johan Berg Nilsson