Varför inkluderas inte lokaltåg automatiskt i sökfunktionen?

När jag söker tex Vallentuna till Östra station måste jag aktivt bocka i lokaltåg. Sökningen kan ge förslag på 5timmars resa byte här och där i annat fall. Förut när jag sökt kom alltid lokaltåg med vilket är det mest naturliga iom Roslagsbanan. Tacksam för svar

Sofia Vire'n

Kommentarer

  • Hej Sofia,

    Alla trafikslag är med som default under resealternativ vid en ny sökning. Jag gissar att du kanske klickat på en tidigare sökt resa där Lokalbana en gång blivit avmarkerat under resealternativ? Under sökfälten på startvyn i appen listas tidigare sökta resor samt de val som gjorts för dem, om Lokalbana eller andra transportmedel är avmarkerade visas dessa som något gråare ikoner under "Från & Till".

    Hoppas detta hjälper.

    Johan Berg Nilsson