Tider stämmer inte

Hej!
Jag sökte en resa via er app från Västertorp med tunnelbana, och tiden jag fick stämmer inte med den som är uppsatt på perrongen av SL. Därför missade jag tåget och blir 10 minuter försenad. Kan ni uppdatera tiderna så de stämmer överens?
Michelle Sjöö

Kommentarer

  • Hej,

    Ledsen för sent svar, alla tider som presenteras i appen kommer från och levereras av SL.

    Ibland kan tiderna skilja sig från verkligheten, men om de är konsekvent fel så gör jag gärna en felanmälan till SL för korrigering. Då behöver jag veta vilken station och tider det är som ej är korrekta.

    Tack!
    Johan Berg Nilsson
  • Hej! Jag har samma problem fast med bussen.
    Buss nummer 165 emot Liljeholmen som ska vara i Elektravägen klockan 12:29 men som egentligen kommer 12:36 varje dag istället för 12:29 som det står här.

    Mvh.
    Josef
  • @Josef är den sen varje dag pga rådande trafiksituation eller går den enligt tidtabell på en annan tid än vad appen säger?

    Tack!
    Johan Berg Nilsson
  • @Johan Nilsson
    Kollar man på hemsidan/appen samt på omslaget på stationens tidtabell så står det att bussen ska vara där 12:29.
    Har tagit andra senare bussar med som också har varit ca 3-8 minuter senare dem med.

    Mvh.
    Josef
  • Det händer ibland att det står en tid i översikten och en annan i den detaljerade informationen om resan. Idag stod det att tåget skulle avgå från Björkhagen 07.15 i översikten och 07.11 i den detaljerade beskrivningen. Jag har skärmdumpar från idag, men det är inte första gången det här händer.
    Jessica
  • Hej Jessica,

    tiderna ska uppdateras automatiskt på båda ställena för att visa senaste avgångstiden från SL. I den detaljerade vyn visas även avgångstid enligt tidtabell, är det möjligt att det var den tiden som var 07.11?
    Johan Berg Nilsson
  • Jessica
  • Tack Jessica, det här var märkligt och något jag måste undersöka mer grundligt, så här ska det såklart inte vara.

    Tack för rapporten igen!
    Johan Berg Nilsson