Sl-appen är felaktig

Felaktikga busstider i kallhäll i sl-appen jämfört med tidtabellen. Busslinje 547 och 560.

Mokhalad

Kommentarer

  • Hej, tack för rapporten!

    Jag har kollat ett par av tiderna från tidtabellen och de tider som presenteras i appen, vad jag kan se så verkar det stämma överens.

    Använde mig av följande tidtabeller, http://sl.se/ficktid/vinter/v560.pdf och http://sl.se/ficktid/vinter/v547.pdf.

    Se skärmdumpar från app och tidtabell.

    Kanske tittar jag fel, men återkom gärna med ett par exempel där det inte stämmer så ska jag kika på det direkt och felanmäla det till SL som är de som levererar alla tider.

    Tack!

    Bifogade filer:

    Johan Berg Nilsson
  • Hej Johan,

    Tack för ditt svar!
    Här bifogar jag ett exempel där busslinjen 560 avgår kl 07:15 från Kolarängsvägen medan det står att den avgår 07:11 i tabellen på hållplatsen. Har tyvärr inte någon bild därifrån...

    Tack.

    Bifogad fil:

    Mokhalad
  • Jag kan inte få upp tidtabellen för den stationen, jag har för mig att tider som inte är i anslutning till de större knutpunkterna är ca-tider hos SL. Hur är det med bussen, går den exakt 07.11 varje dag? Det kan även vara så att det sitter äldre reseinformationen på busshållplatsen.

    Kanske är det bäst att du gör en felanmälan själv till SL då du har betydligt bättre koll på dessa tider än vad jag har från mitt håll. Jag gör det gärna, men vill bara ha lite mer förståelse från problemet innan. Samma fel återfinns även på deras hemsida, se skärmdump.

    Bifogad fil:

    Johan Berg Nilsson
  • Hej, ursäkta för sent svar.
    Bussen är sällan punktlig. Problemet är att man tror man har 4 minuter på sig tills 7:15 om man står i hållplatsen 7:11 men bussen har kanske gått och då måste man vänta på nästa buss som går en halvtimme efter (annan linje tror jag...). Tidtabellen i hållplatsen är dessutom ny, 2016.
    Hur felanmälar jag direkt till sl?
    Tack!

    Mokhalad
  • Ja det låter inget vidare. Bästa är att beskriva som du gjort nu, peka på deras tidtabell i kuren samt de tider de har på sin hemsida. Nämner du den här appen kommer SLs kundtjänst tyvärr skylla på den direkt.

    Du når SL på olika sätt genom den här länken, https://sl.se/sv/kundservice/

    Ska själv klura på hur och om jag kan göra något tydligare i det jag presenterar. Om du får fram något nytt från SL återkom gärna.

    Tack!

    Johan Berg Nilsson
  • Ska göra det. Tack ska du ha!

    Mokhalad
  • Hej
    Sen jag bytte telefon för en v sen o laddade ner appen på nytt i den nya telefonen stämmer nästan inget.
    Hittar jag en vettig förbindelse från Gnesta har jag tur.... Är tvungen att söka resor m en annan app för att dubbelkolla vid varenda sökning.

    Vad har gått snett här?
    Innan var det enstaka fel nu mer rörigt o fel än rätt.....

    Hälsningar Johanna

    Bifogad fil:

    Johanna
  • Hej Johanna,

    Håller med om att en del av förslagen här ser lite märkliga ut. Jag har i nästa version gjort en hel del uppdateringar kring detta. Den finns för tillfället publicerad i beta kanalen om du vill testa den redan nu och se om det fungerar bättre.

    Tack för rapporten!

    Johan Berg Nilsson
  • Vad är beta kanalen för något?

    Som appen betett sig nu.... Gav jag upp den helt.
    Avinstallerat den eftersom den gett ca 80% oanvändbara förslag.

    Men har ni fixat den så den faktiskt fungerar igen så ger jag den gärna en ny chans.

    Johanna
  • Genom att gå med i G+ gruppen här https://plus.google.com/u/0/communities/1125369... och sen anmäla dig som beta testare (se beskrivning i gruppen) så kommer du få tillgång till versioner av appen innan de släpps för alla.

    Tack!

    Johan Berg Nilsson
  • planeringen tar inte hänsyn till störningar

    Viacheslav Savitskiy