Onödigt datumbyte

Jag letar färdmedel framåt i tiden. För varje nytt alternativ måste jag ställa om datum och tidpunkt. Det känns onödigt. Bra vore om tidpunkt förblev ändrat tills jag ville annorlunda, dvs ställde om igen eller ville ha aktuell tidpunkt. (knappen för bilaga är i vägen i detta textfält!)

Torkel Borelius

Kommentarer

  • Kan du beskriva stegen du tar här, jag testade precis och datum ser ut att vara kvar.

    Jag gjorde så här

    1. Tryck alternativ, flytta fram datum
    2. Välj var du vill åka
    3. Tryck sök
    4. Titta på alternativen
    5. Gå tillbaka
    6. Byt destination
    7. Tryck sök
    8. Titta på alternativen, datum är kvar
    Johan Berg Nilsson
  • Vid färd ut till fritidshuset i skärgården byter jag också från-plats för att hitta bästa alternativ. F ö visas ibland fortfarande 0 t som tid för resan.

    Torkel Borelius
  • Ibland använder jag mina favoriter och då blir det kanske fråga om en helt ny sökning. Man kunde tänka sig att vald tidpunkt fanns kvar hela sessionen eller tills nytt val av tid görs.

    Torkel Borelius
  • "0 t" är fixat i nästa uppdatering, vilken ännu inte är publicerad den finns att hämta via betakanalen för tillfället via G+ gruppen.

    Testade precis med att ändra "från" med vilket även bevarar datumet.

    Favoriter och historik utgår alltid från nuvarande tid, jag tror det skulle skapa mer förvirring att låta tiden påverka även dessa men något jag ska fundera på.

    Tack!

    Johan Berg Nilsson