Olika reseförslag via min position och adress

Hej!
När jag väljer min position får jag upp reseförslag som innebär att jag ska gå till stadions tunnelbaneuppgång mot karlavägen och ta tunnelbanan norr ut. När jag istället skriver in adressen jag befinner mig på kan jag inte få upp de förslagen som innebär att gå till stadions tunnelbana, utan får istället upp att ta tunnelbanan från karlaplan och byta vid Östermalms torg och sedan åka norrut (förbi stadions tunnelbanestation). Det verkar då som att stadion endast har en uppgång mot vallhallavägen, vilket ger en mycket längre gångsträcka från adressen jag befinner mig på och det blir då inte ett alternativ. Jag skulle önska att få upp resvägar via stadions tunnelbaneuppgång mot karlaplan även då jag skriver in adressen.

Mvh
Emilia

Kommentarer

  • Hej, om vi vill maila adressen till mig (sthlmtraveling@markupartist.com) så kan jag titta närmare på det och felanmäla det till SL som levererar kopplingen mellan adress och och position.

    Om du har möjlighet är oftast bättre att använda din nuvarande position eller att välja plats från kartvyn. Detta då kopplingen mellan adress och position ibland kan skilja sig för att det t.ex. finns olika entréer til fastigheten.

    Tack!
    Johan Berg Nilsson
  • Hej!
    Adressen jag tittat från är Gumshornsgatan 9. Jättebra om du tar det vidare. Jag tror som sagt att det har att göra med hur de lagt in uppgångar till tunnelbanan, att de missat att lägga in alla uppgångar. I det här fallet är uppgången vid stadion mot Karlavägen inte inlagd rätt.

    Ibland fungerar inte min position helt bra och ibland vill man kunna kolla upp en resa i förväg när man inte befinner sig på aktuell adress. Då är det bra att det blir rätt när man skriver in adressen också.

    /Emilia
    Emilia