nätverksproblem

får hela tiden de senaste dagarna besked om att anslutning inte kunde upprättas på grund av ett nätverksfel. Vet ni vad detta beror på eller vad jag kan göra åt saken?

Anna

Kommentarer

  • Hej, SLs system har varit överbelastat de senaste dagarna. De har även stängt anrop som kommer från STHLM Traveling för att skydda hela sl.se från att gå ner. Aktuell driftstatus för dessa system finns att se här, http://stats.pingdom.com/c8tajf7ugosd

    Finns tyvärr inget att göra just nu mer än att vänta på att de löser problemen.

    Johan Berg Nilsson
  • Något som är lite motsägande med ovanstående är att motsvarande app för iPhone inte alls har samma problem, och då pratar vi två dygn efter snökaoset.

    Bytte just fr iOS t Android
  • Det kan hända att iPhone appen hämtar data på annat sätt t.ex går direkt mot SL vilket inte är en officiell väg och betydligt svårare för dem att blocka. Men kan bara spekulera i hur den gör, de tjänster STHLM Traveling använder har inte svarat korrekt, vilket ligger på trafiklab och SL tyvärr. Jag hoppas kunna få till en lösning framöver där STHLM Traveling även ska kunna hämta data från annat håll i de fall de här systemet inte svarar.

    Johan Berg Nilsson