Närliggande hållplatser fungerar ej. .

Appen har behörighet till platsinfo men det hjälper inte.
Leif

Kommentarer

  • Hej, fungerar det att planera en resa utifrån din nuvarande position? Jag lyckas hitta närliggande hållplatser när jag testar från min position nu.
    Johan Berg Nilsson
  • Nej det fungerar inte via min position. Jag måste peka på kartan för att det ska fungera.
    Leif
  • Kan det ha med Nogat 7 att göra? Det har fungerat tidigare på samma telefon!
    Leif
  • Det ska fungera med Nogat, beroende på telefon så kan hämtning av plats ta mer eller mindre tid.

    Du kan testa att slå på wifi om inte redan påslaget och se om det snabbar upp hämtning av nuvarande position.

    Om du öppnar kartan ifrån appen, lyckas den lista din position då?
    Johan Berg Nilsson
  • Hej. I appen finns det ingen karta, hur hittar jag den?
    För info så är min telfon en Huawei p9+
    Leif
  • Om du från sök väljer "Välj en plats från karta" så visas det en kartvy där det går att välja plats.
    Johan Berg Nilsson
  • Hej. det händer ingenting.
    Har också ett annat problem med nallen så jag ska göra en fabr. återställning så får vi se. Jag återkommer.
    Leif
  • Är det möjligtvis en rootad telefon? Hoppas det fungerar med fabriksåterställningen. Nyfiken på vad det är som orsakar detta.
    Johan Berg Nilsson
  • Hej. Den är inte rootad:-) Sånt håller jag inte på med.
    Leif
  • Topp, det brukar vara betydligt svårare att klura ut vad som orsakar det om så vore fallet.
    Johan Berg Nilsson