Min position

Vid sökning av resa frågar programmet efter startposition. Jag önskar att ni lägger till en knapp bredvid den rutan som aktiverar positionering via 1) telemaster, 2) GPS, 3) FM-master. Sedan skall detta visas på en karta, openstreetmap.org, med grafisk förflyttningsbeskrivning till de närmaste hållplatserna.

Dessutom önskar jag att ni lägger till ALL båttrafik INNAN sommarens alla semesterfirare och turister dyker upp.

Sist men inte minst var det det här med kostnaden för en resa, inte oväsentligt om man så säger.

En kul extrafunktion hade varit att grafiskt få se var man befinner sig i realtid. Självklart ska en sådan funktion bara vara igång om man explicit satt igång den för den enskilda resan då det känns som att den kan vara en potentiell batterislukare.

Sop E Tunna

Kommentarer

  • Hej, ledsen för sent svar.

    Tack för bra kommentarer. Sökning av position görs med hjälp av GPS / Mast samt wifi, snabbast resultat fås om man har wifi aktiverat. Det går även att välja position från karta, för kartor används Google Maps.

    Johan Berg Nilsson