Felaktig tidvisning

Trots uppdatering härom dagen, så används fortfarande tolvtimmarsvisning. Irriterande!

Torkel

Kommentarer

  • Kör du möjligtvis med 12 timmars inställning på din telefon i övrigt? Den ska med den senaste uppdateringen välja utifrån systeminställningar.

    Johan Berg Nilsson
  • Ett förtydligande: tolvtimmarsvisningen gäller vid ändring av tid - med de två grå knapparna. I övriga fall visas tiden med 24 timmar. Detta innebär att det är fel på samma sätt som förra versionen.

    Torkel
  • Om du har möjlighet får du gärna ladda upp en skärmbild för att jag ska förstå precis var det blir fel samt vad det rör sig om för telefon och Android OS och om dina systeminställningar är satta till till 12 eller 24 timmars klocka.

    Johan Berg Nilsson
  • Voilà

    Bifogade filer:

    Torkel
  • Är detta v2.14.0-161 av appen? Lyckas inte reproducera det här men håller den öppen för att se om det är något som görs annorlunda för den knappen. Tack!

    Johan Berg Nilsson
  • !

    Bifogad fil:

    Torkel
  • Jag tar tillbaka att det är samma fel som i föregående version. I den (160?) hamnade man på fm i den runda klockan om man på em ville ändra tidpunkt via den grå knappen. Så är det inte nu,

    /T

    Torkel
  • Toppen, tack!

    Johan Berg Nilsson
  • Tack, innan ett val har gjorts visas det då som 24hr? Är klockan där valet görs 24 eller 12 timmars? Misstänker en bugg på den här modellen eftersom 24hr inställningen ej verkar respekteras.

    Johan Nilsson
  • Det enda tillfälle då 12-timmarsvisning förekommer är just denna knapp. Alltid - före och efter ev ändring (dessutom med versaler, som är ganska fult).

    Bifogad fil:

    Torkel Borelius
  • Tack, tror jag hittat vad som orskade det. Har precis publicerat en ny version till betagruppen, 2.14.1-beta-162 som förhoppningsvis har en fix för det här problemet.

    Återkom gärna med hur det fungerar, betan går att nå via G+ gruppen och bör kunna hämtas om ca en timme.

    Tack igen!

    Johan Berg Nilsson
  • Jag kan berätta att på en närståendes Z2 finns inte detta problem. Programversioner bifogas.

    Torkel Borelius
  • ... och här kommer filen

    Bifogad fil:

    Torkel Borelius
  • Mycket märkligt, men inte allt för sällsynt tyvärr att vissa modeller eller tillverkare gör saker annorlunda. Men jag hoppas att den nya versioner kommer fungera även på din telefon.

    Johan Berg Nilsson
  • Jag vet inte hur jag hämtar betan för att testa. F ö kan jag berätta att tidslinjen på FB också använder tolvtimmarsvisning, men det gäller inte Z2. Jag har alltså Z3.

    Torkel Borelius
  • Har publicerat denna ändring på Play nu, uppdateringen bör finnas tillgänglig relativt snart, senaste versionen är v2.14.2.

    Intressant med FB, ska bli intressant att se hur det blir i den nya versionen om vi har lyckats komma runt problemet eller inte.

    Johan Berg Nilsson
  • Nu fungerar tidvisningen. Tack.

    Torkel Borelius
  • Toppen, då borde de kunna få till det i FB med, tack! 😀

    Johan Berg Nilsson
  • Hej!

    Appen helt galen. Ger knasiga förslag som inte är i tidsordning.

    Mvh
    Tom

  • Hej Tom, skicka gärna ett par exempel på de felaktiga förslagen så ska jag kolla på det.

    Tack!

    Johan Berg Nilsson