Fel info för hållplats Evlinge

Idag lördag så gav reseplaneraren infon att en buss skulle gå kl 15:19 från Evlinge på Värmdö. Detta stämmer inte. Denna tur går bara på vardagar. sl.se ger korrekt info.

Robin

Kommentarer

  • Har detta hänt fler gånger? Informationen som presenteras kommer från samma källa som hos SL så tiderna ska vara desamma. Tack!

    Johan Berg Nilsson
  • Hej. Jag har också lagt märke till detta då tiden som står i tabellen och tiden som visad i appen är två olika. Förövrigt så föreslår SL appen att man kan gå till storsved(ligger på andra sidan vattnet) när man söker och kryssar i att det går bra att gå 2km... Detta skedde inte innan er senaste uppdatering!

    Bifogad fil:

    Josephine
  • Hej Josephine,

    När du säger tabell, är det den som finns vid hållplatsen du syftar på?

    Vad gäller hur man ska gå, den visar tyvärr inte detaljerad information hur promenaden ska göras för tillfället utan visar endast ett streck mellan de två punkterna, om man tittar på tiden för promenaden verkar det rimligt om man går runt kanske?

    Hur har denna resa presenterats tidigare?

    Tack!

    Johan Berg Nilsson
  • Hej igen!
    Precis, det är den tabellen jag syftar på!
    Och nej, det är inte ens möjligt att det skulle vara en rimlig resväg såvida man inte har vingar 😀 förut föreslog den lanternvägen som även den ligger två km bort men ändå på rätt sida av vattnet så att säga

    Josephine
  • Hehe jag förstår. Visst är det Storsved som är det felaktiga förslaget här? Jag får fram samma resa på SLs hemsida om jag har alternativa hållplatser i kryssad och sagt att jag kan gå 2km. Jag gör en felanmälan på det. Ni kan göra det med, men säg gärna att felet även finns på deras egna hemsida också.

    Tack!

    Bifogad fil:

    Johan Berg Nilsson
  • Ååhh lovely! Det ska jag göra! tusen tack för hjälpen!! Och God fortsättning till dig Johan 😀

    Josephine
  • Har inte hört något från SL än (skickade en ny fråga idag), däremot hittade jag den här artikeln där SL uttalar sig om att en fix är på väg iaf, http://www.nvp.se/Varmdo/Varmdo/sls-forslag-ga-...

    Johan Berg Nilsson
  • Enligt SL ska detta nu vara löst, https://kundo.se/org/trafiklabse/d/sl-reseplane....

    Återkom gärna om det är fortsatta problem, tack!

    Johan Berg Nilsson