fel info

appen rapporterar "hittar ingen resa" från hammarbyvägen (upplands väsby) till sergelstorg. idag kl 7. det är frl. buss 565 trafikerar sträckan

Torbjörn Åsberg

Kommentarer

  • Hej, trafikdata kommer direkt från SL och är inget jag kan styra över. SL kan direkt svara på varför vissa resor inte visas via sitt kundforum, http://kundo.se/org/sl-kundforum/

    Om appen ej visar förväntat resultat dubbelkolla att hållplatsnamnen är korrekta. Om man gör en sökning till en adress behöver även husnummer anges för bästa resultat. Jag får här upp buss 565 med avgång 7.04, detta kan dock vara ett annat resultat än det som var vid tiden för sökningen.

    Johan Berg Nilsson
  • Hej jag har gått runt problemet
    Jag kollade självklart med SL's reseplanering på deras hemsida.Den gav korrekt svar.

    Kom sen på att jag hade sparat frågan som favorit, och gjorde om den från början.
    Då fungerade det.

    Torbjörn Åsberg
  • Hmm, blir det fel varje gång du gör en sökning när den är sparad som en favorit? Om man har gjort val under "Fler alternativ" görs även sökningen med dessa kriterier även om det inte framgår i favoritlistan, kanske var det vad som hände? Annars låter det helt klart som en bugg. Jag kan dock inte reproducera det här.

    Johan Berg Nilsson
  • Hej, Nej denna favorit fungerar inte. Den alltid ger samma svar "Ingen resa hittades" Men de andra favoriterna fungerar, så det är väl en liten sak egentligen. Fler alternativ? Den rapporterar första möjliga avgångstid och sedan framåt.

    Torbjörn Åsberg
  • Man kan göra fler val vid en sökning från den första vyn, olika trafikslag, jag går snabbt osv. Dessa följer även som ett sökkriteria när man sparar en favorit.

    Johan Berg Nilsson
  • Aha ok, det har jag inte tänkt på att använda ännu. Jag har bara ett alternativ nu

    Torbjörn Åsberg