Cykel

Kan jag ta med mig en cykel på pendeltåg nu på fredag från Solna till Farsta strand tid mellan 13.00 och 15.00. Mvh Yvonne

Yvonne Agfemalm

Kommentarer

  • Hej Yvonne,

    Här kan du läsa mer om SLs regler för cyklar, http://sl.se/sv/info/resa/regler/cykel/

    Tack!

    Johan Berg Nilsson
  • Har fått upp denna sida men hittar inte vart informationen är om cyklar.

    Yvonne Agfemalm
  • Sidan hos SL håller all aktuell information gällande resande med cykel. Kolla alltid där innan ifall att något har förändrats.

    Följande finns att läsa på den länkade sidan.

    "
    Du kan ta med din cykel i vissa delar av SL-trafiken. På pendeltågen och Saltsjöbanan går det bra - med vissa begränsningar.

    Ombord på bussar, i tunnelbanan och på de andra lokaltågen, Nockebybanan, Lidingöbanan, Tvärbanan och Roslagsbanan, finns det inte utrymme för att ta med cykeln.

    Du får aldrig ta med cykeln på pendeltåget till eller från Stockholms central eller Arlanda.
    I rusningstrafik får du inte ta med cykeln på Saltsjöbanan, eller på sträckorna Jakobsberg - Västerhaninge och Uppsala - Tumba på pendeltågen. Rusningstrafik är det mellan klockan 6 och 9 på morgonen och mellan klockan 15 och 18 på eftermiddagen. Under helger gäller inga tidsbegränsningar.
    "

    Hoppas det hjälper.

    Johan Berg Nilsson
  • Tack. Nu har jag fått bra information. Mvh Yvonne

    Yvonne Agfemalm