Biljett appen SL i kombo med STHLM Traveling appen

Jag får inte Biljett appen SL att fungera med att redan ha  STHLM Traveling appen installerad.
Jag har som sagt STHLM traveling appen installerad, denna använder jag för att kolla resvägar, mig veterligen kan jag inte ladda mitt sl kort där. Så jag googlar fram hur jag kan ladda mitt sl kort och får fram länk till SL biljett app. Men när jag klickar på den länken tas jag in i STHLM traveling appen!? Vad göra för att ladda sl kortet via mobilen samt kunna ha reseplanerare samtidigt på telefonen?
Anette W

Kommentarer

  • Det är inte möjligt att ladda ditt kort genom SLs app, ett kort kan endast laddas genom SLs terminaler. Men SLs app kan man bl.a. köpa engångsbiljetter vilket man även kan göra via STHLM Traveling genom att man köper en SMS biljett.

    Om du ej vill att STHLM Traveling ska öppnas när man klickar på en länk går det att ändra och stänga av denna funktionalitet via Androids inställningar, Apps, Välj STHLM Traveling, sen "Öppna som default / open by default" från denna vy går det att ställa in huruvida du vill att länkar ska öppnas eller ej.
    Johan Berg Nilsson
  • Kommer det bli möjligt inom snar framtid att ladda månadskort via appen?
    Charlotte
  • Och finns det något sätt man kan kolla kvarvarande saldo?
    Charlotte
  • Hej Charlotte,

    Jag hoppas att detta ska bli möjligt framöver.

    Tack!
    Johan Berg Nilsson
  • Jag kan inte ladda ner appen för att lösa en engångs biljett som gäller 75 minut. Då kom set upp att appen inte är kompatibel med den här enheten. Andra appar är det inga problem med.
    Gunnel Jonason
  • Hej Gunnel, de biljetter som skapas via STHLM Traveling är vanliga SMS-biljetter. Du behöver ingen annan app för detta. STHLM Traveling tillhandahåller endast ett sätt att enkelt konstruera ett SMS med information som krävs för att sen göra ett köp via din vanliga SMS app.
    Johan Berg Nilsson