Arlanda Express föreslås inte

Jag söker resa Bagarmossen (T-bana) Arlanda Terminal 2, den 22 april. Ankomsttid satt till: 10:00
Men ingen resa med Arlanda Express föreslås, trots att mina enda valda ressätt är t-bana och Arlanda Express.

Anders Magrioteli

Kommentarer

  • Hej, Arlanda Express togs bort från SLs reseplanerare, tyvärr tog det ett tag innan appen uppdaterades.

    Johan Berg Nilsson
  • Hej.

    Betyder det att Arlanda Express kommer att vara med numera?

    Anders Magrioteli
  • Nej tyvärr, Arlanda Express och Flygbussarna finns inte med längre. Reseplaneren är samma som SLs och just nu finns det inte möjlighet att lägga in alternativa rutter.

    Johan Berg Nilsson
  • Det verkar som om det är en fråga om "håll dig på din kant"-resonemang Från SL.

    Alldeles oavsett att det är SL:s app (som uppenbarligen - och även - har ett servicefönster på ca 10 månader), så utgör knappast Arlanda Express och/eller Flygbussarna någon konkurrens till den trafiken SL bedriver i länet. (Jag jobbar inom kollektivtrafiken själv i Stockholm).
    Arlanda Express och Flygbussarna gör en sak enkom; de åker från city till ARN och t.o.r.

    Att SL sedan hänvisar till "pendeltåg XX" mot Uppsala C må så vara, men i mitt tycke är det primära att folk kommer till ARN, och helst inte med bil (även om många måste ta bilen med all packning) utan kollektivt. Då sett ur en miljöaspekt.

    Jag tror nog att alternativet att lägga in Arlanda Express och Flygbussarna finns - men att SL inte vill hänvisa till annan utövare.

    Anders Magrioteli
  • Verkligen ledsen för det sena svaret, hade lyckats avaktivera mailen för aviseringar från forumet, det är fixat nu.

    Appen STHLM Traveling är inte en officiell app från SL, mitt svar är inte heller ett svar från SL. Däremot bygger majoriteten av det som idag visas i appen på data som som kommer direkt från SL. När de drog in möjligheten att söka på resvägar för Flygbussar & Arlanda Express påverkades således även appen. Jag tror att det i framtiden kommer finnas möjlighet att kunna visa denna information i appen, men den måste då komma in från annat håll allra helst direkt från dessa aktörer direkt men idag saknas den kopplingen tyvärr.

    Varför de valde att dra in Flygbussarna & Arlanda Express kan jag tyvärr inte svara på.

    Johan Berg Nilsson