Appen kraschar vid hämtning av störningsaviseringar

Hej. Jag vill börja med att tacka för den underbara app som du gjort.

Den har dock på senaste tiden börjat krascha när jag inte använder den. Krascherna kommer en gång i kvarten, lika långt som jag har mellan hämtning av störningsaviseringar. Jag har också slutat att få störningsaviseringar så jag är ganska säker på att det är problemet.

Jag har en Google pixel med android 8.1.0 och version 2.19.1 av STHLM Traveling.

Tack på förhand
Melvin

Kommentarer

  • Hej tack för rapporten, funktionaliteten för störningsaviseringar kommer att tas bort i nästa uppdatering och senare göras om. Just nu rekommenderar jag dig att stänga av aviseringar.

    Ledsen för problemet!
    Johan Berg Nilsson
  • Jag har samma problem. För mig är den här funktionen väldigt viktig (topp 2 i appen) så jag är väldigt ledsen att den slutade fungera efter senaste Android uppdateringen.
    Christoffer
  • Hej Christoffer, tyvärr finns det restriktioner i nyare Android som inte tillåter aviseringar på det sätt som appen har det idag. Ska försöka åtgärda snarast.
    Johan Berg Nilsson
  • För mig skulle det räcka om jag kunde trigga en sökning på störningar för en förvald samling av linjer manuellt, jag behöver inte få notifieringar löpande. Däremot är min lista på 10+ linjer så jag vill inte skriva in dom manuellt mer än en gång. Kunde jag dessutom få en genväg att ha på hemskärmen (som t.ex. för mina favorit-hållplatser) skulle jag vara mycket nöjd. On demand är dessutom oftast lite aktuellare än något som pollar var 10:e minut eller mer sällan. Antar att pollandet dessutom äter upp en himla massa API-anrop för dig.
    Christoffer
  • Ah ja, det där låter faktiskt som en bra idé!
    Johan Berg Nilsson