Vad skiljer ett SKC-nummer från E-nummer eller RSK-nummer?

E-nummer administreras av Sveriges Elgrossister (SEG) och har sitt fokus inom el-branschen. E-nummer kan tas ut av grossister. Leverantörer eller tillverkare som önskar ett E-nummer på sin produkt kontaktar någon av anslutna grossister till E-nummerbanken. Mer information hittar du på www.seg.se/sv/E-nummerbanken

RSK-nummer ägs av VVS-fabrikanternas råd tillsammans med Rörgrossistföreningen och har sin huvudfokus på VVS-branschen. Mer information hittar du på www.vvsinfo.se/rsk-databasen

SKC-nummer finns på artiklar oavsett bransch eller område, återanvänds aldrig och utgår inte från grossist- eller leverantörsinformation. Oavsett om du representerar en industrianläggning, leverantör, grossist eller tillverkare kan du köpa ett SKC-nummer. SSG tar din information och identifierar vilken artikel det är. Finns det ett SKC-nummer återkommer vi med det, i annat fall läggs det upp ett nytt SKC-nummer. I SSG Produktdatabas kan du på artiklar se både E-numret och RSK-numret om det finns.

Support