Vad händer när man byter arbetsgivare?
Hej
Jag har SSG Access kort. Jag undrar om vad som händer i det fall att jag byter arbetsgivare?
Kommer jag att behålla kortet och de utbildningar jag gått då eller stannar de kvar hos min nuvarande arbetsgivare?
Jag har SSG Access kort. Jag undrar om vad som händer i det fall att jag byter arbetsgivare?
Kommer jag att behålla kortet och de utbildningar jag gått då eller stannar de kvar hos min nuvarande arbetsgivare?
Följ inlägget
20
följare
Kortet och kurserna är personliga och ska följa med vid avslutad anställning. Börjar man på ett nytt företag kan kontaktpersonen där registrera dig på nytt. Alla uppgifter följer då med.
Hur lång tid tar det innan informationen är tillgänglig när du skapar en användare som har SSG från tidigare?
Informationen förs över direkt vid registrering om användaren finns registrerad sen innan.
Jag har bytt arbetsgivare, då blev jag tvingad att lämna ifrån mig mitt Accesskort men som jag förstår så är Accesskortet personligt. Hur går jag till väga för att få ut ett nytt ?
Ja ditt Accesskort är personligt så det ska du behålla även om du byter arbetsgivare. Om du nu har blivit av med ditt Accesskort så kan du be din administratör på din nuvarande arbetsplats att beställa ett ersättningskort åt dig.
Jag har bytt arbetsgivare. Hur ändrar jag uppgifterna på mitt SSG kort?
Du kontaktar din nya arbetsgivare och kollar vem som är administratör för SSG. Administratören kan lägga till dig som användare så att du blir kopplad till dem. Om du behöver hjälp med att ta reda på vem administratören är, är du välkommen kontakta oss på SSG Support
Du behåller ditt accesskort och kurser då de är personliga och kopplade till ditt personnummer.
Under fliken "mina arbetsgivare" så står min gamla arbetsgivare kvar.
Ska det vara så eller hur går jag tillväga för att ta bort det?
Om du önskar bli bortkopplad från något företag, vänligen kontakta oss på SSG Support via mejl på support@ssg.se eller på telefonnummer 060 14 15 10 så hjälper vi dig med det.
Jag har bytt arbetsgivare och fått ny mailadress men när jag skall logga in för att göra en ny kurs står det att mailadressen är ogiltig.
Den mejladress du en gång valt som inloggningsuppgift ändras inte per automatik om du byter arbetsgivare.
Vänligen slå oss en signal på 060 14 15 10 så hjälper vi dig att ändra den så att du får åtkomst till ditt konto och kan genomföra kursen.