SSG accesskort - åldersgräns

Hej

Har en enskild firma och har SSG, behöver registrera en person som är 16 år som ska sommarjobba snart och då inte han har nån firma kan jag registrera honom och låta han genomföra SSG genom min firma?

Stefan

Kommentarer

  • Hej Stefan,

    Det går utmärkt att registrera honom på din firma så länge du ska stå för kostnaden. Det finns ingen direkt åldersgräns för SSG Entre, alla krav ställs av den aktuella industrin som man ska in till för att utföra arbete.
    Petra Sahlén