Problem vid uppladdning av foto

Jag försöker att ladda upp ett foto på en anställd men det fungerar inte. Kan ni hjälpa mig?
Anonym

Kommentarer

  • Hej,

    Kontrollera om du fått något felmeddelande längst upp på sidan.

    Står sidan bara och laddar så är troligtvis bilden för stor. Prova att ladda upp fotot via en annan webbläsare, vi rekommenderar Chrome eller Firefox, eller förminska bilden i exempelvis Microsoft Paint.

    Sandra Holmlund Supportadministratör
  • Hej,
    Jag har lyckats ladda upp ett foto som blev helt misslyckat och vill göra om det nu. Men jag läser att det är under tillverkning så jag kan inte göra någonting åt det. Men vi kan inte ha kortet så som det ser ut.
    Henric
  • Hej,
    Om man har laddat upp ett foto så skickas det för bedömning. Skulle fotot inte godkännas så kommer ett mail med information om detta till administratören. Om fotot nekas så får man ladda upp ett nytt.
    Erika Elmqvist
  • Hej!
    Laddade upp foto tidigare men den avvisades. Har nu ändrat och lagt upp ett nytt foto på deltagaren. Kommer kortet då automatiskt att skickas om fotot blir godkänt?
    Mvh
    Heidi
  • Hej,
    Ja, om fotot blir godkänt så skickas kortet per automatik.
    Erika Elmqvist
  • Hej,
    Vilket format ska det vara på fotot som laddas upp till Accesskortet?
    Ann-Christin
  • Hej,
    De allra flesta vanliga bildfilstyper fungerar. Exempelvis jpg.
    Erika Elmqvist
  • Hej,
    Min föredetta chef har laddat upp ett kort som inte känns okej, hur gör jag för att byta det ?

    Erik
  • Hej Erik!

    Din nuvarande administratör för SSG kan ladda upp ett nytt foto och beställa ersättningskort i systemet om så önskas.

    Petra Sahlén
  • Jag har laddat upp fel foto (fel person). Hur tar jag bort det?
    Birgitta
  • Hej Birgitta,

    Du får vänta tills Accesskortet är levererat. Därefter kan du ladda upp ett nytt foto och beställa ett ersättningskort.
    Support
  • Hej,

    Får man ha solglasögon på Accesskortet?

    mathias
  • Hej Mathias,

    Nej, solglasögon, huvudbonad (exempelvis hjälm) eller hörselkåpor är inte tillåtet på våra accesskort. Detta för att man lätt ska kunna identifiera vem som är på bilden.
    Thomas Björling Supportadministratör
  • Hej,

    Min chef har ändrat min profilbild och jag har redan ett accesskort.
    Kommer jag automatiskt få ett nytt kort med den nya bilden eller måste man beställa ett?

    Tack på förhand!
    Nicklas
  • Hej Nicklas!

    Det skickas inte ut ett kort automatiskt ifall som detta. Din administratör måste efter att den nya bilden laddats upp, beställa ett ersättningskort.
    Support
  • Hej!
    Jag försökte lägga in ett foto på en anställd som bär huvudbonad av religiösa skäl, hur gör jag för att komma runt felmeddelandet, eftersom hon inte kommer att ta av sig slöjan och ta fram sitt hår?
    Jörgen
  • Hej Jörgen!

    Det ska inte vara några problem att spara en sådan bild trots att vår bilduppladdare visar en varningstext. Så länge fotot möter övriga kriterier kommer det godkännas för produktion.
    Joel