Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Problem vid uppladdning av foto

Jag försöker att ladda upp ett foto på en anställd men det fungerar inte. Kan ni hjälpa mig?
Anonym Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej,

    Kontrollera om du fått något felmeddelande längst upp på sidan.

    Står sidan bara och laddar så är troligtvis bilden för stor. Prova att ladda upp fotot via en annan webbläsare, vi rekommenderar Chrome eller Firefox, eller förminska bilden i exempelvis Microsoft Paint.

    Sandra Holmlund
  • Hej,
    Jag har lyckat ladda upp ett foto som blev helt misslyckat och vill göra om det nu. Men jag läser att det är under tillverkning så jag kan inte göra någonting åt det. Men vi kan inte ha kortet så som det ser ut.
    Henric
  • Hej,
    Om man har laddat upp ett foto så skickas det för bedömning. Skulle fotot inte godkännas så kommer ett mail med information om detta till administratören. Om fotot nekas så får man ladda upp ett nytt.
    Erika Elmqvist Supportadministratör
  • hur hittar jag tillbaks till fotonedladdning

    Siv
  • Hej,

    Du laddar upp foto när du går in på en användares profil i användarlistan, i profilen finns en flik som heter "accesskort" där du hanterar fotouppladdningen.

    Med vänlig hälsning,
    SSG Support
    Support
  • Hej!

    Jag har problem med att ladda upp ett foto till min profilbild och den hjälp som står i "Vanliga frågor och svar" är felaktig. Antagligen för att ni har gjort ändringar i tjänsten. Jag har i alla fall gått in på "Min sida" och in på "Min profil" men det finns inget sätt att där ändra profilbild. Hur gör man?
    Philip
  • Hej!

    Den som kan ladda upp ett foto är din administratör på företaget. Informationen som finns under våra vanliga frågor & svar riktar sig till administratören.


    Petra Sahlén Supportadministratör
  • Hej!
    Laddade upp foto tidigare men den avvisades. Har nu ändrat och lagt upp ett nytt foto på deltagaren. Kommer kortet då automatiskt att skickas om fotot blir godkänt?
    Mvh
    Heidi
  • Hej,
    Ja, om fotot blir godkänt så skickas kortet per automatik.
    Erika Elmqvist Supportadministratör
  • Hej,
    Vilket format ska det vara på fotot som laddas upp till Accesskortet?
    Ann-Christin
  • Hej,
    De allra flesta vanliga bildfilstyper fungerar. Exempelvis jpg.
    Erika Elmqvist Supportadministratör
  • Hej,
    Min föredetta chef har laddat upp ett kort som inte känns okej, hur gör jag för att byta det ?

    Erik
  • Hej Erik!

    Din nuvarande administratör för SSG kan ladda upp ett nytt foto och beställa ersättningskort i systemet om så önskas.


    Petra Sahlén Supportadministratör
  • Hur stort ska fotot vara? Jag har provat att ladda upp flera gånger men ändringarna godkänns inte.

    Carina
  • Om du har problem med att ladda upp ett foto beror det ofta på att bilden är för stor.

    Den får max vara 2Mb. Det kan även bero på att bilden är för högupplöst. Vi rekommenderar max 3000 - 4000 pixlar. Testa att förminska bilden i exempelvis Microsoft Paint och sedan ladda upp den igen så brukar det fungera.

    Det ska laddas upp i rätt format, JPEG. 


    Support
  • Jag har laddat upp fel foto (fel person). Hur tar jag bort det?
    Birgitta
  • Hej Birgitta,

    Du får vänta tills Accesskortet är levererat. Därefter kan du ladda upp ett nytt foto och beställa ett ersättningskort.
    Support
  • Jag har kontrollerat strl på foto och att den är i JPG men det går ändå inte att lägga upp, jag får heller inte något felmeddelande. Vad gör man då?
    Karl-Johan
  • Hej Karl-Johan,

    Testa att bifoga fotot i ett mail till oss så kan vi försöka ladda upp det åt dig. Glöm inte att skriva vem fotot tillhör (namn och kortnummer alternativt personnummer).

    Skicka mailet till support@ssg.se
    Thomas Björling Supportadministratör
  • Provade att starta om, då funkade det. Men tack ändå.
    Karl-Johan Moberg
  • Toppen!
    Thomas Björling Supportadministratör
  • Var laddas personligt foto in ? Hittar ingen anslutning till denna funktion. Behöver detaljerad vägledning.
    Mikael
  • Hej Mikael,

    Din administratör på företaget kan logga in och ladda upp ett foto på din användare.
    Thomas Björling Supportadministratör
  • får man ha solglasögon

    mathias
  • Hej Mathias,

    Nej, solglasögon, huvudbonad (exempelvis hjälm) eller hörselkåpor är inte tillåtet på våra accesskort. Detta för att man lätt ska kunna identifiera vem som är på bilden.
    Thomas Björling Supportadministratör

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.