Välkommen till vårt supportforum!
Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer.
Observera att detta är ett publikt forum. Det är därför viktigt att inte skriva ut några känsliga uppgifter, exempelvis personnummer. I dessa fall kan ni istället kontakta oss direkt via e-post eller telefon. Kontaktuppgifter till oss hittar du på ssgsolutions.com/sv/support
SSG Standard Solutions Group
SSG erbjuder standardiserade tjänster för svensk och internationell industri, så som utbildning, tekniska standarder och verktyg för logistik, underhåll och säkerhet. Vi har hjälpt industrin att bli effektivare i över 60 år.
Kontrollera om du fått något felmeddelande längst upp på sidan.
Står sidan bara och laddar så är troligtvis bilden för stor. Prova att ladda upp fotot via en annan webbläsare, vi rekommenderar Chrome eller Firefox, eller förminska bilden i exempelvis Microsoft Paint.
Jag har lyckats ladda upp ett foto som blev helt misslyckat och vill göra om det nu. Men jag läser att det är under tillverkning så jag kan inte göra någonting åt det. Men vi kan inte ha kortet så som det ser ut.
Om man har laddat upp ett foto så skickas det för bedömning. Skulle fotot inte godkännas så kommer ett mail med information om detta till administratören. Om fotot nekas så får man ladda upp ett nytt.
Laddade upp foto tidigare men den avvisades. Har nu ändrat och lagt upp ett nytt foto på deltagaren. Kommer kortet då automatiskt att skickas om fotot blir godkänt?
Mvh
Ja, om fotot blir godkänt så skickas kortet per automatik.
Vilket format ska det vara på fotot som laddas upp till Accesskortet?
De allra flesta vanliga bildfilstyper fungerar. Exempelvis jpg.
Min föredetta chef har laddat upp ett kort som inte känns okej, hur gör jag för att byta det ?
Din nuvarande administratör för SSG kan ladda upp ett nytt foto och beställa ersättningskort i systemet om så önskas.
Du får vänta tills Accesskortet är levererat. Därefter kan du ladda upp ett nytt foto och beställa ett ersättningskort.
Får man ha solglasögon på Accesskortet?
Nej, solglasögon, huvudbonad (exempelvis hjälm) eller hörselkåpor är inte tillåtet på våra accesskort. Detta för att man lätt ska kunna identifiera vem som är på bilden.
Min chef har ändrat min profilbild och jag har redan ett accesskort.
Kommer jag automatiskt få ett nytt kort med den nya bilden eller måste man beställa ett?
Tack på förhand!
Det skickas inte ut ett kort automatiskt ifall som detta. Din administratör måste efter att den nya bilden laddats upp, beställa ett ersättningskort.
Jag försökte lägga in ett foto på en anställd som bär huvudbonad av religiösa skäl, hur gör jag för att komma runt felmeddelandet, eftersom hon inte kommer att ta av sig slöjan och ta fram sitt hår?
Det ska inte vara några problem att spara en sådan bild trots att vår bilduppladdare visar en varningstext. Så länge fotot möter övriga kriterier kommer det godkännas för produktion.