Personuppgiftsbiträdesavtal

Hej
Har ni något personuppgiftsbiträdesavtal som ni tillämpar?

Maria

Kommentarer

  • Hej

    På SSG arbetar vi hängivet för att leva upp till Dataskyddsförordningen 2016/679 (”GDPR”) och vi tar våra kunders rättigheter på allvar. Vi har under arbetets gång djupare analyserat hur vi hanterar personuppgifter och tillsammans med våra jurister tagit beslutet att agera personuppgiftsansvarig i våra tjänster. Detta innebär att SSG tar över ansvaret från er för samtliga personuppgifter.

    Konkret innebär detta att SSG tar ansvar för personuppgifterna som finns i våra system och behovet av biträdesavtal upphör.

    Om ni har ytterligare frågor kontakta oss gärna via telefon.
    Petra Sahlén