Mitt accesskort är borttappat/trasigt. Hur gör jag för att få ett nytt?

Jag har tappat min plånbok där mitt SSG-kort fanns, kan ni skicka ett nytt till mig?
Anonym
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej!

    För att få ett nytt accesskort behöver du kontakta din SSG-administratör på företaget du är anställd vid, denne har möjlighet att logga in och beställa ett ersättningskort till dig.

    Om du inte vet vem din administratör är hittar du denna information som inloggad under "Mina uppgifter", eller genom att kontakta SSG Support

    Sofia Supportadministratör
    (Uppdaterad )
    Bästa svaret
  • Hej,
    Om kortet blivit stulet, ska man spärra det då?
    Carina
  • Hej,
    Kortet spärras automatiskt om man beställer ett ersättningskort.
    Erika Elmqvist
  • Hej.
    Hur beställer man ett ersättningskort om inte det valet finns med i menyn för en av mina användare? Han saknar chipnummer, om det kan vara det som gör att bara han av 31 användare inte har valet att beställa ersättningskort.
    Anders
  • Hej!

    Detta kan bero på att det finns ett kort beställt redan, som just nu väntar på tillverkning. Innan kortet har tillverkats, så kan man ej beställa ett ersättningskort. När kortet har tillverkats, kommer både chipnummer och valet "Beställ ersättningskort" att dyka upp.
    Support
  • Hej!

    Jag har haft ett accesskort till ett företag när jag jobbade på hos min gamla arbetsgivare, men har sen dess börjat hos en ny arbetsgivare. Min gamla arbetsgivare krävde att jag gav tillbaka mitt gamla accesskort när jag slutade där. Hur skaffar jag ett nytt? Via min nuvarande arbetsgivare? Var laddar jag upp en ny bild?
    Ricke
  • Hej Ricke,

    Accesskortet är personligt så det får du behålla då du byter arbetsgivare. Våra kort är inte företagsknutna.

    Om du dock behöver ett nytt så kan din nya administratör ladda upp ett foto och beställa ett ersättningskort åt dig.

    Sandra Holmlund Supportadministratör
  • Kostar det företaget något att beställa ett ersättningskort då man förlorat/tappat kortet?
    Annica
  • Hej Annica,

    Kostnaden för ett ersättningskort är 150SEK, och det är en administratör på företaget som har möjlighet att logga in och beställa det.
    Support
  • Hur lång tid tar det att få  ett nytt ssg kort?
    Morgan
  • Hej Morgan,

    Leveransen är ca 2-4 arbetsdagar.
    Support
  • Kan inte beställa ett ersättningskort efter att laddat upp nytt foto på användaren.
    Mikael
  • Hej Mikael,
    Det är inte möjligt att lägga en ny order på accesskortet om det redan finns en pågående, det kan du kontrollera genom gå till accesskortsloggen.
    • Går till 'Användare'.
    • Trycker på användarens namn.
    • Scrollar ned till 'Accesskortslogg'.
    Där kan du följa pågående order allt eftersom tillverkaren hanterar den specifika ordern.
    Support