Välkommen till vårt supportforum!
Ställ frågor, rapportera problem och hjälp oss med förslag och idéer.
Observera att detta är ett publikt forum. Det är därför viktigt att inte skriva ut några känsliga uppgifter, exempelvis personnummer. I dessa fall kan ni istället kontakta oss direkt via e-post eller telefon. Kontaktuppgifter till oss hittar du på ssgsolutions.com/sv/support
SSG Standard Solutions Group
SSG erbjuder standardiserade tjänster för svensk och internationell industri, så som utbildning, tekniska standarder och verktyg för logistik, underhåll och säkerhet. Vi har hjälpt industrin att bli effektivare i över 60 år.
För att få ett nytt accesskort behöver du kontakta din SSG-administratör på företaget du är anställd vid, denne har möjlighet att logga in och beställa ett ersättningskort till dig.
Om du inte vet vem din administratör är hittar du denna information som inloggad under "Mina uppgifter", eller genom att kontakta SSG Support
Om kortet blivit stulet, ska man spärra det då?
Kortet spärras automatiskt om man beställer ett ersättningskort.
Hur beställer man ett ersättningskort om inte det valet finns med i menyn för en av mina användare? Han saknar chipnummer, om det kan vara det som gör att bara han av 31 användare inte har valet att beställa ersättningskort.
Detta kan bero på att det finns ett kort beställt redan som just nu väntar på tillverkning. Innan kortet har tillverkats så kan man ej beställa ett ersättningskort. När kortet har tillverkats kommer både chipnummer och valet "Beställ ersättningskort" att dyka upp.
Jag har haft ett accesskort till ett företag när jag jobbade på hos min gamla arbetsgivare, men har sen dess börjat hos en ny arbetsgivare. Min gamla arbetsgivare krävde att jag gav tillbaka mitt gamla accesskort när jag slutade där. Hur skaffar jag ett nytt? Via min nuvarande arbetsgivare? Var laddar jag upp en ny bild?
Accesskortet är personligt så det får du behålla då du byter arbetsgivare. Våra kort är inte företagsknutna.
Om du dock behöver ett nytt så kan din nya administratör ladda upp ett foto och beställa ett ersättningskort åt dig.
Annica
Kostnaden för ett ersättningskort är 150SEK, och det är en administratör på företaget som har möjlighet att logga in och beställa det.
Leveransen är ca 2-4 arbetsdagar.
Det är inte möjligt att lägga en ny order på accesskortet om det redan finns en pågående, det kan du kontrollera genom gå till accesskortsloggen.
- Går till 'Användare'.
- Trycker på användarens namn.
- Scrollar ned till 'Accesskortslogg'.
Där kan du följa pågående order allt eftersom tillverkaren hanterar den specifika ordern.Nej, själva accesskortnumret blir detsamma som tidigare.