Hur skickar jag ut inloggningsuppgifter till en användare?

Hur gör jag för att skicka inloggningsuppgifter på nytt, det kommer inte upp någon ruta för det, när jag är inne på användaren.
Helen

Kommentarer

  • Hej Helen!

    Du kan inte längre skicka ut en användares inloggningsuppgifter, då dessa är personliga och något som användaren själv väljer. Det du kan göra är att skicka en påminnelse till användaren, i de fall hen har en kurs som är tilldelad och ej ännu genomförd. Det gör du genom att följa dessa steg:

    • Klicka på Kurser
    • Sök upp den användare det gäller
    • Kryssa i rutan på raden med den tilldelade kursen
    • Klicka på Skicka påminnelse

    Du kan också göra detta direkt från användarens profil och separata kursvy, genom att klicka på klockan i fältet med den tilldelade kursen.

    Om det finns användare som har glömt sina inloggningsuppgifter eller behöver ändra dem, vänligen be dem att kontakta SSG Support på 060 14 15 10.
    Sofia Supportadministratör