Varför blir fotot på accesskortet nekat/avvisat?

Hej, jag försöker ladda upp ett foto på en anställd men det står att fotot blir avvisat. Bilden är inte för liten så den går att ladda upp. Vad kan det bero på?
Ericka

Kommentarer

  • Hej, detta kan bero på någon av följande anledningar:
    - Fotot är otydligt.
    - Fotot har tagits på för långt avstånd.
    - Bakgrunden är inte ljus eller enhetlig
    - Personen bär huvudbonad, hörselkåpor eller sol/skyddglasögon
    - Det finns synlig text på kläder eller i bakgrunden.

    En tumregel är att bilden bör se ut som en vanlig körkorts/passbild. Då ska det inte vara några problem att få bilden godkänd.
    Thomas Björling Supportadministratör