Hur ska underentreprenörer registreras?

Hej!
Våra egna montörer utför arbeten på ställen där SSG-utbildning krävs. Ibland räcker vi inte till utan köper montage från annat företag. Ska vi lägga till dessa externa montörer i vårt företag eller måste de registreras via företaget där de är anställda?

Tack på förhand!
Mvh Maria
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Båda alternativen fungerar, men det ni behöver ha i åtanke är följande:

    • Fakturan för kurserna går till det bolag där användaren finns registrerad. Om underentreprenörens bolag ska stå för kostnaden kan det därför vara bra att de registrerar sitt egna företag.
    • Vid inpassering på en kravställande anläggning syns företagsnamnet. Om användaren exempelvis ska bemannas i ett projekt är det då viktigt att det står "rätt" företagsnamn.
    Support