Vätterns temperaturer över tid

Vätterns temperatur

Var hittar jag detaljerad, vinter o sommartids baserade temperaturmätningar i Vättern under de senaste 30 åren ?

Kommentarer

  • Hej
    SMHI har inga aktuella temperaturdata för Vättern.

    Det finns äldre data från Motala Krv 1977-1997.

    Under perioden 1959-1999 gjordes punktmätningar i en vertikal (ytan - ca 100 m) vid djupaste delen söder om Visingsö. Det gjordes två mätningar om året (sommar och vinter), dock inte alla år .Vintertid gjordes mätningarna från is, så det finns endast 7 vintermätningar. Sommarmätningar finns det 26 st.

    För mer information hänvisar jag till Vättervårdsförbundet: http://www.vattern.org/vatternvardsforbundet/temperatur-i-vattern-2018/

    Allmänhetens Hydrolog