Vattenföring

Var hittar jag statistik över vattenföring i Pinnån

Kommentarer

  • Hej Jan,
    Tack för din fråga.

    I vattenwebb kan du hitta uppgifter om vattenföring. Du kan leta rätt på Pinnån i kartan och ladda ner en excelfil med uppgifter. Här hittar du information om data som finns i filen.

    Hoppas du hittar det du söker.

    Vänliga hälsningar
    Anna Eklund

    Allmänhetens Hydrolog
  • Tack för informationen. Har nu en följdfråga: vad är skillnaden mellan total vattenföring vs total stationskorrigerad vattenföring vs total naturlig vattenföring?
  • Hej,
    Här finns förklaring till de olika begreppen.

    I den stationskorrigerade vattenföringen har modellen korrigerats med mätdata i punkter där mätningar finns.
    I den naturliga vattenföringen har eventuella dammregleringar i modellen ersatts med naturliga, oreglerade sjöutlopp.

    Vänliga hälsningar
    Anna
    Allmänhetens Hydrolog