Till senaste kommentaren

Varför är värmen så tryckande vid bara 24 grader?

Jag förstår inte. Ibland vid 24 grader är det jättehärligt ute, men nu, i nordvästra Blekinge, är det fruktansvärt tryckande - och varmare ska det bli varje dag. Inne verkar inte luftfuktigheten så hög, och på exv yr.no:s prognoser står det ”känns som 24” men det gör det INTE. Vad är det som gör det och hur kan man se det i väderprognosen om man exv förbereder sig på en cykelsemester (som jag verkligen inte pallar i det här vädret)?
Malin Håkansson

Kommentarer

  • Hej Malin,

    Vi har inte "känns som" hos SMHI.
    Har du synpunkter på yr.no och deras prognoser behöver du kontakta dem.

    Här kan du läsa mer om upplevd temperatur: Upplevd temperatur — SMHI

    Ha en fin eftermiddag!
    Erica Kundtjänst

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.