var mäts regn i Lund?

Hej!

Jag brukar ibland jämföra era uppgifter om gårdagens väder med hur det har varit där jag befinner mig. Flera gånger har ni rapporterat lite regn medan jag inte sett en enda droppe. Jag bor på söder i Lund (Karhögstorg) och har koloni på Täppan några minuter härifrån (där jag gärna hade tagit emot det regn ni rapporterar om).

Hälsningar

Inger Haskå

Kommentarer

  • Hej!

    Nederbördsstationen i Lund är manuell och dagligrapporterande. Här kan du hämta hem alla dygnsvärden:

    http://opendata-download-metobs.smhi.se/explore/

    Latituden är 55.693 N, longituden 13.229 E.

    Data som ges i samband med 10-dygns-prognoserna, "Senaste dygnet i Lund" och "Igår" är modellkörningens resultat för Lunds latitud/longitud. Kan ges för alla platser som finns i ortsdatabasen, och ska alltså inte förväxlas med observationerna som endast finns för ett begränsat antal orter.