Vädervarningar för havsområde...

Borde inte vädervarningar som gäller havsområden även presanteras som lokala vädervarningar för närbelägna kustorter?
Nu måste man kolla såväl lokala som nationella "avdelningen" för att få en överblick.
I övrigt mycket användbart såväl på webb som i app.
Med vänlig hälsning,Ingmar

Kommentarer

  • Hej Ingmar, tack för ditt inlägg!
    Du har rätt, varningarna vi visar i 10-dygnsprognosen och på startsidevädret fungerar bara för vissa kustnära orter där havsdistrikten överlappar ortens position. I vår nya tjänst Hav- och kustväder finns det en bättre implementation som istället beräknar avstånd från en ort till närliggande varningar.
    Önskar dig en fortsatt bra tisdag!