Vädersymboler copyright?

Hej, de vädersymboler som finns här, får man använda dessa bilder på egen sida/lösnning när man använder era öppna väderdata?
https://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/vad-betyder-smhis-vadersymboler-1.12109
Stefan Hagström

Kommentarer

  • Hej,
    De är inte öppna data men vi kommer att ha en diskussion kring det framöver. Än så länge får användare av öppna data utveckla egna symboler som passar i den grafiska profil man använder.
    Symboler för vädervarningar i kommande vädervarningssystem kommer att bli öppna data då det är viktigt att dessa kommuniceras på ett så ensat sätt som möjligt.

    Med vänlig hälsning,
    Josef