Vad har hänt med väderstationen i Brattmon?

Det har varit ett bra tag sedan man kunde se temperaturangivelserna därifrån. Är den nedlagd eller bara under service?

Kommentarer

  • Hej Rg,
    Tack för att du kontaktar oss med din fråga.
    "Brattmon V" är en av Trafikverkets väderstationer, den ingår inte längre i vårt grundnät, vi hoppas att dessa stationer snart kommer vara tillgängliga igen.

  • Tack för det svaret.. Tråkigt dock att det inte längre är en SMHI-station. Känns lite dåligt att hela den nordligaste biten av värmland utmed klarälvsdalen nu står helt utan en officiell väderstation. Inte minst med tanke på att det är en ansenlig skillnad i klimat där jämfört med t.ex närliggande torsby.