Vädersituation och animation.

Hej
Jag efterlyser två funktioner,
1: karta över vädersituationen i Europa,
med alla symboler: Högtryck , lågtryck , vindar osv.....
Det vill säga en klassisk väderkarta över
VÄDERSITUATIONEN.

2: En ANIMERAD prognoskarta över Nordeuropa .
Det vill säga man ser tex nederbördområdens utveckling , vindströmmar.

Om inte har dessa funktioner, kan tipsa var de finns.

Mikael

Kommentarer

  • Hej Mikael,

    Tack för två bra förslag!
    Vi jobbar just nu med att färdigställa en animerad prognoskarta för norden, eller rättare sagt två sådana kartor. En är enklare och en innehåller lite mer information som fronter var sjätte timme, isobarer, H och L-tryck. När dessa är färdiga kan jag börja omsätta meteorologernas analyskartor till mer begripliga produkter på smhi.se.

    Detaljerad karta prototyp, vindflaggor och tempsiffror:

    Enklare karta prototyp, kommer också innehålla vädersymboler, temp och orter:

    Skriv gärna några rader om vad som är viktigast för dig med en väderkarta.

    Trevlig helg,