Går det att implementera väderprognos på egen hemsida?

Hej,
Jag hade gärna sett att SMHI, precis som YR i Norge, gav användaren möjlighet att implementera SMHI's väderprognos på sin egen hemsida genom JS eller PHP. Ännu bättre vore det om det fanns ett API som hos OpenWeatherMap.
mvh
/tobias

Kommentarer

  • Hej Tobias,
    Det är inte tillåtet att lägga våra väderprognoser direkt under sin egen sida, däremot får man lägga en länk och hänvisa till SMHI. Vi har API:er för användaren att implementera data på sin sida, du kan läsa mer om detta på http://www.smhi.se/klimatdata/oppna-data/meteor....
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

  • Det gäller förstås bara er sajt.
    För vissa webbläsare har som startsida en implementering från sajten weather.com
    och kan visa vädret för mitt område. weather.com är vanligt som finns som app många prylar såsom mobiltelefon o smart-tv

    Vad är inte tillåtet?
    Det många sajter som har implementering om folk vill ha det på hemsidan eller blogg.. Det verkar vara ni som inte vill att folk ska ha väder från er sajt.

  • Hej,
    Förstår vad du menar nu. Det vi skulle behöva bygga i sådant fall är en typ av widget. Tyvärr har vi inte det i dagsläget.
    Det finns dock med i vår priolista för framtida utveckling. Vi måste under året prioritera tillgänglighetsanpassningar av vår befintliga webbsida.
    Med vänlig hälsning,
  • Arbetar ni med att ta fram någon widget för att kunna dela vädret via hemsidan eller hur går det ?.

    D
  • Hej,
    Nej tyvärr ligger kvar en bit ned på priolistan. Vi har haft en stor lansering under hösten med förnyat varningssystem som tillsammans med tillgänglighetsarbetet tagit mycket resurser. Under nästa år börjar det lätta upp för oss så det är först då jag kan säga något definitivt.

    Med vänlig hälsning,
    Josef