Väderfenomen

Hej detta fenomen har dykt upp över Öland. Ser ut som brandrök men luktar inget. Är det bara dimma?
Niklas klaar

Kommentarer

  • Hej

    Ölands Södre Udde rapporterade i lördags 3 juli kl 14 att sikten var 21 km och den relativa fuktigheten var 85 %. Det troliga är att det bara är lite disigt, sikten är nedsatt av dimdroppar i luften.

    Jag kan dock inte garantera att den inte är någon brand i området som påverkar sikten men känner du inte någon lukt är det inte troligt.

    Hälsningar

    Lennart Wern
    Lennart