Vad händer i troposfären?

Hej! Jag undrar lite mer om troposfären, jag vet att det är där vädret finns. Men varför händer det i troposfären? Vad beror det på?

Kommentarer

  • Hej!

    Här kan du finna mera info om atmosfärens olika lager:

    Att det som vi vanligen kallar väder huvudsakligen händer i troposfären (dvs atmosfärens nedersta lager) beror på att det är där som den mesta vattenångan finns, det är där som de flesta molnen bildas.