Utmärk fler orter på kartan radar/blixt

Föreslår att ni utmärker fler orter på kartan i takt med att man zoomar in i den. Dvs ju mera zoom, desto fler orter skall synas eftersom det finns mer utrymme att visa ortsnamn. När det inte finns plats för ortsnamnet, (vid mindre zoom) kan man ändå markera större orter med en ring eller annan symbol.

Kommentarer

  • Hej Frans, tack för din återkoppling kring zoom i kartan!
    Vi håller just nu på med just att modifiera zoom-nivån för prognosorterna i Sverige, inom kort kommer det att finnas ute publikt.
    Önskar dig en fortsatt trevlig måndag!
  • Hej, när ni nu håller på att modifiera zoom-funktionen vore det bra om man på en PC kan placera muspekaren på orten man vill zooma in på och sedan skrolla, alternativt att man trycker Cmd (Ctrl) + skrolla. Som det är nu måste jag klicka en gång på plus, sedan flytta kartan och därefter klicka vidare på plus för att zooma in på södra Sverige, annars hamnar jag i Östersund varenda gång!
    Det går just nu inte att flytta kartan så man får södra Sverige i centrum innan man tryckt minst en gång på plus, för den fjädrar bara tillbaka så att Östersund hamnar i centrum.
  • Hej Patrick, tack för ditt inlägg.
    Har du testat att dubbelklicka i kartan?
    Jag för vidare dina synpunkter till utvecklarna.
    Trevlig söndag!
  • Hej, jo det fungerar men bara en (1) gång, därefter händer inget när man dubbelklickar.
  • Hej Patrick,
    Okej, då skickar jag även det vidare.
  • det borde vara fler orter, eller iallafall städer utmärkta på kartorna, som det är nu är det väldigt svårt att veta hur det är mellan de enstaka utsatta städerna !!
  • Hej Per Erik,
    Vi gjorde ett jobb förra året med att visa fler orter i Radar/Blixt-kartan.
    Vi behöver exempel, mellan vilka orter tittar du?
  • det är ett stort tomrum vid te.x Skövde och Skara området där jag bor....
  • Hej Per Erik,
    Tack för återkoppling, jag flyttade upp Skara och Skövde lite i zoom-nivå, så nu ska de synas lite bättre.
  • tack, snabbt och bra jobbat !!
  • Varför ingen punkt där orterna är som på en karta?
    Tycker alla orter ska vara med när man zoomar in.
  • Hej Kenneth, tack för din fråga.
    Vi har valt att inte ha punkter, det blir ganska mycket fokus på bakgrundsinformationen om man har med alla orters placering som en punkt.
    Om du vill veta exakt hur mycket det har regnat på en exakt punkt, så kan jag rekommendera tjänsten Observationer - nederbörd.
    Önskar dig en fortsatt trevlig tisdag!