Undersökning

Varför har ni en undersökning om hur jag använder er app? Den ger intryck av att vara seriös för att förbättra sajten men på slutet måste man godkänna att de kan skicka en massa tjat-mejl om andra undersökningar. Jag trodde att SMHI var seriöst och inte höll på med sånt dravel.

Kommentarer

  • Hej Lena,
    Denna undersökningen är en årlig förekomst, med över 60 000 respondenter från hela landet.
    Vi uppskattar all feedback vi får, och denna undersökning hjälper oss att prioritera vår digitala utveckling för näst kommande år. Undersökningen tar igenom snitt 2-3 minuter att utföra.

    Frågan om att delta i flera undersökningar är frivillig. Du
    kan välja att inte klicka i den och ändå vara med i tävlingen. Vi behöver dock
    din e-postadress för att kunna kontakta dej om du skulle vinna.

    Den inringade kryssrutan om att få en inbjudan behöver inte klickas i för att komma vidare. Om man ändå gjort det kan man välja att inte svara på det inbjudningsmailet. Du måste alltså aktivt tacka ja till den inbjudan. Skulle du tacka ja så kan du närsomhelst begära att gå ur panelen.

    Hälsningar

    Susanne Kundtjänst
  • Jag fick möjlighet delta i undersökning. När jag fyllt i det mesta men inte blev slutförd försvann den bara. Kan jag få en ny chans?
  • Hej Sylvia,

    Roligt att du vill delta i vår undersökning.

    Webbundersökningen är nu avslutad men vi har samma enkätundersökning via mobil nu om man besöker smhi.se den vägen.

    Hälsningar
    Susanne Kundtjänst