Torups mätstation, är all mätutrustning längst upp i tornet?

Hej, jag tänkte jag skulle kalibrera en barometer till absolut lufttryck mha en av era mätstationer, närmare bestämt Torups. Min fråga kommer en bit ner, titulerad "FRÅGA:".

Eftersom ni inte meddelar absolut lufttryck utan omvandlat till havsnivå, använder jag formeln jag fann här: https://www.smhi.se/kunskapsbanken/hur-mats-lufttryck-1.23830

"För närvarande använder SMHI följande formel för att korrigera lufttrycket till havsytans nivå.

QFF=P*exp(H*B/T1)

QFF=lufttrycket reducerat till havsytans nivå
P=lufttrycket avläst på stationens nivå (stationstryck)
H=barometerns höjd över havet i meter
B=0.034163*(1-0.0026373*cos(2L))
L=stationens latitud i grader
T1=0.535*T+275.6 om -7°C<=T<2°C
T1=0.500*T+275.0 om T<-7°C
T1=1.07*T+274.5, om T>=2°C
T=lufttemperaturen i °C"

Torups mätstation har förljande data:
"Latitud: 56.9494, longitud: 13.0601
Höjd över havet: 132.532 m
Vinden mäts på 10 meters höjd över marken."

En tumregel ni nämner är att lufttrycket sjunker med 1hPa var åttonde meter under normala omständigheter.

FRÅGA: Det står att vinden mäts 10 meter över marken, i tornet. Mäts även lufttrycket 10 meter upp? För isåfall måste jag korrigera för det, för jag skulle stå nere vid marknivå bredvid tornet. Så för 10 meter blir det 10/8 = 1.25 hPa mindre uppmätt tryck.
Så för en ungefärlig uppskattning av lufttrycket vid marknivå vid tornet hade jag beräknat:
(QFF-1.25)/e^(H*B/T1) = absolut lufttryck vid Torups mästations marknivå. Om all utrustning är uppe i tornet dvs.

Går det att anta att temperaturan vid marken är densamma som uppmäts i tornet eller är det alldeles för kaosartat för att säga något om?

MVH Anders