Tidsspann för 2-dagarsvyn

Hej!

Jag undrar varför 2-dagarsvyn visar ca 33 timmar, och inte 48 (två dygn)? Det är ofta jag vill se vilket väder det är "imorn kväll" (och kanske jämföra vädret "ikväll" med "imorn kväll"), men i den här vyn klipps just de timmarna bort. Är det möjligt att i stället visa 48 timmar?

Mvh

Kommentarer

  • Hej Morgan, jag vill börja med att ursäkta sent svar på din fråga.
    Detta är en klurig fråga, därav det sena svaret.
    Vi har valt att visa dagens väder och hela morgondagens väder, därav namnet "2 dagar" istället för "2 dygn".
    Det finns en teknisk begränsning i hur länge vi har data per timme, och det krävs ett större omtag kring tjänsten för att ändra detta till en 48 timmarsvy. Vi har inte riktigt resurser till förändringen just nu, men vi tar med oss detta till framtida utveckling av tjänsten.
    Önskar dig en fortsatt trevlig fredag!
  • Även jag saknar resterande timmar till 48. Blir lättare med inzoomningen av 10-dagars.
  • Hej Erik,
    Tack för inlägget, då vet vi.
    Önskar en trevlig torsdag!
  • Klart ni ska ange 24-timmars ist f två dagarsprognos! Som det nu är måste man sitta uppe till midnatt för att få detaljerad prognos för de kommande två dagarna - inget vidare kundorienterat.
  • Hej Ingemar,
    Vi känner till missuppfattningen, det är upp till 48-timmar i 2-dagarsvyn, men du får inte mindre än 25 timmar någongång.
    Vi tittar på en bättre lösning.