Synpunkter på Web platsen

Den är inte bra, felen är
- väldigt lite information per yta, full med meningslösa bilder som tar plats
- ostrukturerad och saknar logisk uppbyggnad, enda sättet att hitta är att bläddra och hoppas att hitta rätt
- den struktur som ändå finns ändras då, bara att börja om och leta.

Förslag
- lägg upp en trädstruktur som inte ändras
- ta bort onödiga bilder
- tänk igenom vad en besökare är intresserad av, tex prognoser och väder som varit, viktig information. Ta bort övrig info från toppnivån, tex smhis olika projekt

Kommentarer

  • Hej Lars Ola! Tack för synpunkterna, vi tittar vidare på dom.
    Leif Webbkoordinator
  • Hej!
    Jag ser mycket på utländsk tv och när vädret presenteras nämner man nästan alltid vid en värmebölja att kommentera fuktigheten. Det ser man aldrig på svensk tv med SMHI:s meteorologer!

    De allra flesta vet att om temperaturen i båda fall är t.ex. 25 grader C men fuktigheten är 30 resp. 75 % uppfattas vädret som skönt i ena fallet och kanske obehagligt klibbigt i det senare.

    Jag anser att det är viktigt att även rapportera om fuktigheten för att ge en rättvisande bild av det kommande vädret.
    Ni har väl ändå kunskap om detta, eller?

  • Hej!

    De meteorologer du ser på TV är anställda av SVT eller TV4, det är inte SMHI som presenterar vädret i TV.

    Men jag förstår din synpunkt, skicka gärna frågan till SVT eller TV4.