Synpunkter på nya appen

Det jag saknar med den nya appen är att man inte kan vända på telefonen och få överblicken, nu ser jag bara 2 dagar i taget på min telefon. Jag ser inte heller vinden samtidigt. Jag saknar också den gamla radar/radar-blixt sidan, tycker att det är för kort tillbakablick som det är nu. Med vänliga hälsningar
Anna-Kerstin Thell

Kommentarer

  • Hej Anna-Kerstin, tack för dina synpunkter!
    Liggande läge finns inte kvar men
    • diagram når du som vanligt från ”tiodygnsfliken”, välj diagram högst upp, svep med ett finger för att välja tid
    • i de nya väderkartorna kan du zooma och panorera så att du ändå kan få en större bild av området som intresserar dig
    Liggande läge för diagram kommer tillbaka i kommande uppdateringar.

    Radar/Blixt-lagret finns kvar, klickar på den blåa knappen till höger för att välja "Radar med blixt 5 min". Menar du att du vill ha 15-minuters radar?
  • Hej! Jag vet att diagrammen är kvar men i min telefon ser jag bara ett par dygn i taget, jag tycker att det har varit bra att kunna se fler dygn på en gång. Jag tycker också att det har varit bra att se vinden ihop med vädret i diagrammet nu ser jag bara ett diagram i taget.Jag är en del på sjön och tycker att det är bra att kunna se dem tillsammas :).Angående radar vill jag kunna se längre tillbaka i tiden än 3 timmar för att kunna bilda min egen uppfattning på hur snabbt ett regnväder kommer, om det är 15 minutaren  så vill jag ha tillbaka den. Det är just radarbilderna i den gamla appen som jag tycker har varit det bästa med appen och som jag visar alla när man pratar väderappar.
    Hälsningar Anna-Kerstin
  • Appen låser sig efter Apples senaste uppdatering. Kan bara skifta från ex karta till 10dygnsprognås er gång sen måste jag starta om telefonen. Har en iphone x.
  • Appen fryser sen jag uppdatererade till ios 11.3
  • Hej Christer och Karl, tack för era inrapporteringar.
    Vi lyckats inte att återskapa detta fel, har ni provat att ominstallera appen?
  • Hej Anders!
    Det hjälpte inte att ominstallera appen. Samma fel fortfarande.
    Mvh
    Christer
  • Hjälper inte ominstallera appen har iPhone 6 fryser i alla fall ofta

  • Hej. Jag har provat er nya App i min iPhone. Jag har varit väldigt förtjust i den gamla väderradarfunktionen och saknar den i den nya appen, Prognosbilden kan ju inte vara väderradar. Det är ju bara "hitta på" !
    Sedan kan man ju undra vad "beräknade observationer" är för något ? Det är väl också bara "hittepå" !
  • Hej Christer och Karl,
    Jag kontaktar er via mail.

    Hej Johnny, tack för dina synpunkter.
    Om du trycker på den blåa knappen till höger nere i kartan, så kan du välja Radar 5 minuter, den visar samma sak (men bättre tidsupplösning) som den gamla väderradarfunktionen.
    Beräknade observationer är "riktiga mätningar" ihopblandat med en modell, så att det går att få en observation var man än befinner sig i Sverige. Vi har ca 220 meteorologiska observationsstationer runt om i Sverige, men exempelvis temperaturen kan skilja mycket i de lokala variationerna.
  • Hej igen Christer och Karl!
    Vi har nu äntligen lyckats återskapa felet!
    Vi ska nu kika på varför det händer, och förhoppningsvis kommer en uppdatering inom kort.
    Man behöver inte starta om telefonen varje gång, det räcker med att svepa bort appen ur multitask-menyn ("döda" appen) och starta om appen igen.
  • Blev fel mailadress glömde punkten nu rätt adress
  • Hej Karl,
    Vi har lyckats återskapa felet, så vi behöver inte ha kontakt via mail just nu, vi försöker lösa felet så snart vi kan.
    Trevlig torsdag!
  • Den nya appen fungerar inte på iPhone 6. Den häger sig varje gång man lämnar den så man måsta avsluta och starta pm den varje gång. Dålig kvalitetssäkring. Den här versionen borde aldrig ha släpts ut!
  • Hej David, tack för ditt inlägg.
    Felet drabbar bara användare med iOS 11.3, när vi släppte denna version så fanns inte 11.3 ännu, och felet inträffar bara om man låter appen ligga orörd i några minuter, lite svårt att göra ett sådant testcase.
    Vi har en uppdatering på gång som vi håller på att testa internt nu, den verkar fungera utan att frysa efter ett par minuters inaktivitet.
  • Efter sista uppdateringen så fryser/låser sig sidan. Har startat om telefonen och  laddat ner appen igen, men det blir inte bättre
  • Hej Lena, tack för du kontaktar oss om detta!
    Svaret på problemet finner du här ovanför, önskar dig en fortsatt bra tisdag!
  • Hej,

    När jag går till mina favoriter så står markören i sökfältet och tangentbordet är öppet, vilket får konsekvensen att bara fyra favoriter syns. Hur kommer jag runt detta?
  • Hej Andreas, tack för ditt inlägg.
    Om du klickar utanför tangentbordet, t.ex. på rubriken Favoriter så stängs tangentbordet. Dessvärre så blir favoriterna blanka tillfälligt just då, det är en bugg vi håller på att rätta. Du kan ta fingret på den vita ytan (där favoriterna borde finnas) och svepa fingret åt vänster, då borde favoriterna dyka upp igen.
    Detta är en tillfällig lösning, en rättning är som sagt på väg.
  • Hej,
    I iOS 14 slutar er app att fungera, er app är den enda jag hittat hittills som inte fungerar i iOS 14.
    Mvh
    Micke
  • Hej Karl-Mikael,

    Tack för din uppmärksamhet!

    Vi har fått flera kommentar på att appen hänger sig i samband med IOS 14 beta versionen.
    Vi håller på att undersöker detta och hoppas vi kommer kunna lösa det snarast, dock på grund av semestertider så kan det dröja lite längre än vanligt.

    Vänliga hälsningar,