Stationsbild - var är bilden tagen?

Om man under observationer väljer Älvdalen, får man bl. a. upp en bild. Jag skulle vilja veta var bilden är tagen.

Kommentarer

  • Ja jag ser att det är uppe i Klingforsen en mil ovanför Idre mot Foskros. Alltså 12 mil ifrån älvdalen. Jag blev väl lite förvånad också när jag kände igen forsen.

  • Vi tackar för detta svar!

  • Hej,
    Tack för svaret! Stationsbilderna för hela vårt obsnät är hämtat från en filtjänst våra observatörer/stationstekniker har lagt sina foton på, när de varit ute och servat våra stationer.
    Dessa bilder är således inte geo-taggade eller granskade på djupare nivå, därför kan det ha blivit såhär. Tycker ni att det är läge att plocka bort bilden från Älvdalen?

  • Nån bild från Rotälven då.

  • Hej Bengt,
    Tyvärr har vi ingen bild från Rotälven, så bilden från Klingforsen får antingen ligga kvar eller tas bort.

  • Status quo

  • Jag ska se om jag hittar en lämplig bild med motiv, som ligger närmare stationen.

  • Hej Per-Erik,
    Tack för vänligheten, men vi kan inte publicera en bild hos oss utan rättigheter på bilden.

  • En bild på mätstationen i Rotälven kanske då.