Startort

Det finns ett programfel på er hemsida. Varje gång jag väljer "Välj startort" så är den borta vid nästa inloggning. Ganska irriterande eftersom valmöjligheten uppenbarligen inte fungerar. Jag har påtalat detta fel tidigare (för nästan 2 månader sedan) men bara fått ett larvigt svar om att ni inte kan hitta felet. Dags för  skärpning.

Kommentarer

  • Hej Janne, tack för att du kontaktar oss.
    Felet kan bero på flera anledningar:
    • Du har sparat och använder ett bokmärke i din webbläsare, som har en hel sökväg till en tidigare framsökt ort (exempelvis https://www.smhi.se/q/J%C3%A4rvs%C3%B6/Ljusdal/2703145). Om du använder dig av bokmärken i din webbläsare, använd endasthttps://www.smhi.se/
    • Du tillåter inte cookies i din webbläsare, eller använder InPrivate-surfning, vilket gör att webbsidan inte tillåts att skriva i webbläsarens local storage. Då kan vi inte lagra information på din dator om vilken plats du vill använda som startort.
    • Du har någon tredjeparts-programvara som städar hårddiskar, och som då rensar ur cache och historik från din webbläsare.
    Om du ställer in din webbläsare att tillåta att www.smhi.se får se din plats, så kommer webbsidan alltid att visa din befintliga plats när du går till www.smhi.se

    Hoppas att detta svar var lite mer tydligt, och att det löser ditt bekymmer med startort. Önskar dig en fortsatt trevlig måndag!