Sommartid

Hur lång tid tar det innan det blir lika ljust på morgonen som före sommartiden? Bor i Göteborg.
Mia Olsson

Kommentarer

  • Hej, sista morgonen med normaltid var i år 26:e mars. Solen gick då upp i Göteborg 5:58. Den 17:e april går solen upp 4:57 enligt normaltid, vilket blir 5:57 sommartid. Så i det här fallet drygt 20 dagar.
    Här finns en bra länk för solen upp och nergång i Göteborg: https://stjarnhimlen.se/2022/goteborg.html
    Hoppas du blir nöjd med svaret!
    /Magnus
    Magnus Klimatolog