Snö och gräsbrand?

Hur kan det vara klass 2 varning för snöfall 10-30 cm och varning för gräsbrand samtidigt? Tänker på aktuell varning för Gävleborg läns kustland.

Kommentarer

  • Hej Per, bra fråga!

    Förstår att det kan kännas motsägande. Risken för gräsbrand gäller för idag måndag, och snöfallet förväntas dra igång ordentligt ikväll/natt då gräsbrandsrisken troligtvis kommer nedgraderas.